söndag 29 april 2012

Grattis Linus till examen!

Det är fullt upp just nu, med mycket plugg och annat som tar upp min lediga tid. Det har därför inte funnits så mycket tid över till att pyssla. Men har i alla fall hunnit göra ett kort till Linus som tog examen i fredags.  Så här blev kortet:


Eftersom Linus är väldigt fiskeintresserad och tog examen från Sportfiskeakademin så tyckte jag att papprena med fiskarna passade perfekt! Kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det är eller var jag har köpt dem. Jag har gjort ett stafflikort där jag använt grön cardstock som bas. Runt de mönstrade papprena har jag distressat med vintage photo. Stämpeln kommer ifrån Magnolia och heter Edwin waiting for fish. Textstämpeln hittade jag bland mina gömmor och vet tyvärr inte vad det är för märke.

Så här ser kortet ut när man öppnar det. Här har jag använt en oval dies från Spellbinders och den fungerar utmärkt i min cuttlebug. Även här har jag distressat med vintage photo runt kanterna och använt en swirl-stämpel som bakgrund till texten. Bårdpunchen från Martha Stewart är en favorit och tycker den helt ljuvlig och väldigt användbar, ett mycket bra köp hel enkelt. Ni kan köpa den här. Jag har också använt ljusgröna halvpärlor som fungerar som "stopp", så att stafflikortet kan stå och att en liten del av texten syns ändå.

Det är inte ett av dem korten som jag är mest nöjd över, men Linus blev glad iaf och det är ju det som är det vitkiga! :)

Hoppas ni får en trevlig valborg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar