söndag 1 juli 2012

Receptbok

Min farmor var väldigt duktig på att laga mat och baka. Det bästa jag visste när jag var liten var att komma hem till farmor och farfar och äta mat. Hennes köttbullar och pannkakor var det bästa jag visste. Nu är det snart fyra år sedan min farmor hastigt lämnade oss. Därför ville jag samla hennes recept i en bok, för att kunna minnas hennes underbara mat :) Så här blev resultatet:


Detaljbilder:






Insidan av receptboken: 

Ska försöka hitta en bra plats i köket så att boken kan stå framme :) Funderar på att sätta upp en  tavellist och sedan sätta receptboken på den. Hoppas att ni har haft en bra helg och hunnit scrappa mycket nu när det har varit dåligt väder ;) 

Kram Linnéa 

5 kommentarer:

  1. WOOW helt underbar receptbok, vad fint att du har gjort en speciell receptbok för farmors recept, roligt att ha dom på ett o samma ställe. Du borde nog skaffa en tavellist eller nåt för den måste ju synas för den är ju så vacker :)

    HA DET SÅ GOTT!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Hej igen,glömde svara din fråga, var jag köpt stämpeln med brudparet, den har jag köpt hos PhunnyFace :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Men åh vilka fina saker du gör!! Jag blir sugen på att plocka fram mina saker igen, de har legat undangömda ett tag för jag har inte haft tid eller lust....men nu på semestern kanske?!

    Ha en härlig sommar!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastiskt fin receptbok du gjort!!
    Innan jag såg att du skrivit att du funderade på att köpa en tavellist så tänkte jag "att den fina skulle du kunna ha stå framme på ett snyggt receptställ" så det är ett alternativ ;)
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Nu har jag kikat runt hos dig så mycket fint du gör. Tack för titten jag återkommer snart igen. Kram Nina

    SvaraRadera