måndag 4 juni 2012

Studentkort igen

I år tar min syster studenten och det betyder att jag har många studentkort att göra. Dels gör jag ett kort som är från mig, men sedan gör jag kort till några av Jasmines närmsta kompisar. idag visar jag två stycken olika studentkort. Det första är till min syster.

Jag har gjort ett stjärnkort, efter en beskrivning som jag hittade i en av Magnolias tidningar. Så här blev kortet:


Till kortet har jag använt:

  • Blå och gul cardstock. Mönstrat papper från Maja Design - Äntligen 
  • Stans, blommor och stämpel från Magnolia 
  • Organzaband med prickar
  • Stickles 
Detaljbild: 


Det andra kortet är till min systers pojkvän och jag var därför lite sparsam med glittret och blomdekorationer så att det blev mer "grabbigt" i stilen. 


Till kortet har jag använt: 
  • Blå och gul cardstock. Mönstrat papper från Reprint. 
  • Blomma från Magnolia.
  • Blått organzaband
  • Bokstäverna har jag stansat ut med min cuttlebug. Alfabetet kommer från Tim Holtz. 

Lämna gärna en kommentar! 
Kram Linnéa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar